Kozmosz 2000 vegzet asztrologia ezoterika

Minden ami ezoterika asztrologia kiváncsi vagy a jövődre elemzések tanulmányok stb...Rendeld meg most még akciós, www.vegzet.com

A tanulmányokat készítette Vojth Péter kutató asztrologus.

 

Árnyak könyve

 

http://www.vegzet.com/index.php

Tündérboszorkány? Boszorkánytündér? Wicca!

Minden nép mesevilágában ismert a boszorkány alakja, a manók, tündérek, varázslók, törpék, farkasemberek és más csodálatos lények társaságában. A hozzáf?z?d? képzetek azonban messze eltérhetnek attól a sztereotip képt?l, ami általában a mi kultúránkban a boszorkány alakjához kapcsolódik. Számtalan tévhit rakódott rá az évszázadok során, szoros összefüggést mutatva az ?si asszony, a pogány, teremt?, gyógyító ?sanya-alak mélybe ásásával, elrejtésével, megtagadásával. A nyugati kereszténység térhódításával a korábbi, pogány kultúrák elemei többnyire nemkívánatossá váltak. Az egyház igyekezett nem venni róluk tudomást, vagy ami még rosszabb, t?zzel-vassal próbálták a régi kultikus elemeket kiirtani, a szó legszorosabb értelmében. Általában jellemz?, hogy az ?si mítikus elemek kett?s természetéb?l lefaragták a "rosszat", megtagadták a bennük rejl? földies jelleget, és valami elvont eszményképpé transzformálva a földb?l gyökerestül kitépve az ég felé emelték az ?si alakokat. A nyugati kereszténység szimbólumait, Sz?z Mária alakját, a Szentháromságot, a keresztet is csak akkor érthetjük meg igazán, ha visszanyúlunk az elfeledett gyökerekhez, az ?si id?k homályába.

A lélek sem t?ri hosszú távon az elfojtást, zabolátlan, ?si természetének megtagadását. El?bb-utóbb mindig valamilyen módon megtalálja a felszínre vezet? utat, egy csendes kis csermely vagy elementáris erej? vulkánkitörés formájában - az elfojtás súlyosságának arányában. Hasonlóképp m?ködik ez "nagyban" is: az emberiség kultúrtörténetében végig megfigyelhet? ez a jelenség. Így tehát az ?si értelemben vett "boszorkányság" is képes volt fennmaradni évszázadokon keresztül - ha rejtve is, és az utóbbi évtizedekben újra felszínre törni, az archetípusokra jellemz? elemi er?vel. Az ?si pogány id?k boszorkányai éppolyan összetett alakok, mint bármely ?si archetípus: nem osztályozhatók "jóra" és/vagy "rosszra".

A mai id?k wiccái az ördöggel cimboráló, sepr?nyélen lovagló, rontást hozó boszorkányok kompenzációi jungi értelemben. Eredeti értelmében a tündér és boszorkány manapság oly ellentétes sztereotípiái egyáltalán nem váltak külön: a gyógyító, termékeny ?sanya archetípusban minden aspektusuk megtalálható. Mindezt szinte kézzelfoghatóan érzékelhetjük, ha figyelmesen megvizsgáljuk az ?si népmesék, archaikus mítoszok, pogány elemeket ?rz? néphagyományok, valamint a középkortól egészen az újkorig fellelhet? boszorkányperek tarka sz?ttesét.

A tündérek/boszorkányok legtovább és legtisztább formájukban a Balkánon, Szicíliában, Írországban és Skóciában maradtak fenn. - Itt hadd jegyezzem meg, hogy a "boszorkány" szó angol megfelel?je, a witch s?t maga a wicca szó is a bölcsességet jelent? wit t?b?l származik.

A wicca lényege tehát: ?si, megbonthatatlan kapcsolat a természet ?si szellemvilágával, az erd?k, mez?k, folyók isteneivel, mítikus lényeivel. A wicca gyógyító személy, a szó legátfogóbb értelmében. Ismeri a gyógyító növények, ásványok titkait, a mágikus eszközöket. Ismeri a gyógyításra legalkalmasabb id?pontokat, követve a természeti ciklusok rendjét. A wicca az ?skori Európa mágikus termékenységkultuszának egyenes folytatása. ?si istenük a szarvakat visel? kelta Cernunnos vagy görög Pan - valószín?leg ?t azonosították kés?bb rosszhiszem?en az ördöggel. Ma inkább minden asszony archetípusa, a Nagy ?sanya, a Nagy Istenn? (Dea Magna), a Földanya, (Gea vagy Gaia), a Holdistenn?-hármasság (Selene, Diana, Luna) áll a kultusz középpontjában.

A wicca legf?bb törekvése egybeesik a jungi individuáció fogalmával: célja az emberben rejl? "mágikus" képességek újraélesztése, a legkülönfélébb okkult, metafizikai, vallási irányzatok évezredek során összegy?jtött tapasztalatai és jól kidolgozott módszerei alapján. A wiccát tanulmányozva találkozhatunk az ókori misztériumvallások bevatási rítusaival, keleti önfejleszt? "módszerekkel", a természeti népek samanisztikus praktikáival, mágikus és okkult elemekkel egyaránt. Szoros kapcsolatot mutat a tao, a zen és a szufi hagyományokkal. A wicca holisztikus szemléletet nyújt, óvakodik mindenfajta dogmatizmustól. Mindezekb?l következik, hogy nemcsak n? lehet wicca, nincs semmiféle nemi, faji, életkori megkülönböztetés. A wicca másik elnevezése, a "zöld boszorkány" arra utal, hogy elválaszthatatlanul szoros kapcsolatban áll a természettel, saját önvalójával és az egész küls?-bels? természettel egyaránt. Célja a harmónia újrateremtése az egyes emberekben is, környezetében is, tulajdonképpen univerzális szinten.

A legfontosabb cél pedig els?sorban az alapvet? félreértések eloszlatása, és nagy vonalakban a wicca bemutatása. A témához kapcsolódó irodalomjegyzék, linkgy?jtemény azoknak segít, akik a rövid bevezet? után alaposabban szeretnének elmélyedni a témában.

Tündérek...



(Good People, Wee Folk - Jó nép, parányi nép)
A Brit-szigetek, különösen az ír tájak elképesztoen sokféle meselényt, csodalényt rejtegetnek. Általános elnevezésük az "apró nép" (wee people) egyfajta babonás félelmet mutat, szoros összefüggésben a névmágiával: ha nem nevezzük oket konkrét nevükön, akkor nem vonjuk magunkra a haragjukat, békességben élhetünk velük, számíthatunk segítségükre.
Ha az ír, brit-szigetek-béli tündérvilágot szeretnénk megismerni, azonnal felejtsük el a bennünk élo sztereotíp tündér-képet: a légies, bájos, jóindulatú "Barbie-babát", aki könny? pillangószárnyakon röpköd, mindig mosolyog és icipici varázspálcájával azonnal a bajba jutottak segítségére siet.
Némelyikük inkább a Grimm-mesék Biribandi alakjára emlékeztet: a mérges kis törpe, akit a jószív? novérek kiszabadítanak, amikor szakálla beszorul egy félbevágott fatuskóba, és hosszas veszekedés, kiabálás, bosszankodás után végül kénytelen-kelletlen megmutatja a kincs rejtekhelyét a lányoknak, valamint a jókép? királyfi is felszabadul a gonosz varázslat alól, mely medveborbe bújtatta ot a kis gonosz törpe jóvoltából. Az ír leprachaunok többnyire hasonló termet?ek, bár germán rokonaiknál kedélyesebbek, vidáman csilingelve javítgatják icipici csizmácskáikat egy fa alá rejtozve, és az ügyes szerencsés legények foglyul ejthetik oket, ily módon rábírhatók arra, hogy kincsek rejtekhelyéhez vezessék el fogvatartójukat, akinek egyébként is minden parancsét teljesítik Csakhogy résen kell ám lenni velük, mert könnyen kereket oldanak, s akkor bottal üthetjük a nyomukat.
Számtalan elnevezésüktol most eltekintek, egy külön fejezetet töltene meg részletes ismertetésük. Maradjunk a faery, faerie gy?jtonévnél. A szó valószín? etimológiája: latin Fata (Sors)- istenno, ebbol az ófrancia fay (tündér) és faerie (varázslat, b?báj).

Lakóhelyük többnyire a föld belsejében rejtozik, jellegzetes tündérútvonalak, tündérösvények mentén, - melyeket célszer? elkerülni - jellegzetes tündér-boszorkánynövények közelében. (Galagonya, kökény, mogyoró). Akkor rejtoztek a föld alá, mikor a szigetet elfoglalták az ír oslakók. Az akkori tündérek óriás termet?ek voltak, mára azonban törpévé zsugorodtak. Más nézetek szerint mindenféle méretben elofordulnak, mákszem nagyságú lénytol kezdve egészen óriásiak is lehetnek. Ma is a sidhe nev? üreges dombokat lakják, nevük is ez. Kihalásuktól nem kell félni, lévén hogy halhatatlanok. Igen összetartóak, bizonyos jeles éjszakákon szívesen kelnek útra, hogy meglátogassák távol élo rokonaikat. Ilyenkor ajánlatos félrehúzódni az útjukból, messze elkerülni a tündérgyanús vidékeket, dombokat, a nyílegyenes ley-vonalakat. Más legendákban a tündérek birodalma oseink sírjain át közelítheto meg.
Bizonyára felesleges hangsúlyozni, hogy minden nép mitológiájában, mesevilágában, kultuszaiban fellelheto néhány azonossága: a beavatás, átlényegülés, a szellemvilággal való találkozás nélkülözhetetlen eleme az alászállás, a föld mélyébe jutás, ahol egy csodálatos, sosem látott pompás birodalom vár ránk, ha elvégezzük a ránk szabott megpróbáltatásokat, ha kiálljuk a meghatározott mágikus számú (3, 7 vagy 12) próbát. Csak el ne felejtsünk utána visszatérni a földi világba...

A wicca istenképe


(wicca teológia)
A taoistákhoz hasonlóan a wicca-hit szerint is egy nemek fölötti, megnyilvánulatlan isteni ősprincípium polarizálódott, nőként (jinként) és férfiként (jangként) jelent meg az univerzumban. Épp ezért kultuszuk középpontjában egy egyenrangú isteni pár áll. E pár megnyilvánulása végtelenül sokféleképp jelenik meg a különféle népek mitológiáiban, de lényegükben azonosak. A mai kultusz követ?i mégis inkább a Nagy Istenn?t tisztelik els?sorban, ennek oka a kompenzációra való törekvés, az évszázadok óta tartó maszkulin egyistenhit ellensúlyozására.
A kései neolitikum idején Európában, Észak-Afrikában és a Közel-Keleten meglehet?sen homogén vallási rendszer uralkodott, középpontjában a mindenható anyaistennővel. Mint tudjuk, e korban mindenfelé matriarchátusi rendben éltek az emberek. A fennmaradt kultikus tárgyakból következtethetünk az akkori anyaistenn? jellegére. Fő attribútuma a termékenység.
Kés?bb az első földmuves népek letelepülésekor a termékeny Földanya-kultusz került előtérbe. Gaia istennő újra feléledt mai kultúránkban, jelezve a veszélyt, mely nemcsak magát a Föld bolygót, hanem egész létünket fenyegeti a környezeti pusztítások tarthatatlansága következtében.

Legfőbb istenek
Cernunnos
Pan
Magna Mater
Gaia, Gea

Holdistennő-hármasság:
Selene
Luna
Diana

A mágikus eszközök


használata egyrészt feltételes, nem kötelez? érvény?, másrészt szabadon b?víthet? vagy sz?kíthet?, saját belátás szerint. Minden eszköz spirituális jelkép is egyben, ezért érdemes meditációs kapcsolatba lépni velük, s így eldönteni, mire van szükségünk közülük valójában.Mindegyik eszköz vezet?, a tulajdonos pszichikus energiájának, akaratának közvetít?eszköze - ahogyan a vörösréz jól vezeti az elektromos energiát.Ezért a pszichikus energia fejlesztése nélkülözhetetlen, enélkül az eszközök csak üres tárgyak, a velük való próbálkozás üres hókusz-pókusz marad. A pszichikus energia fejlesztésére számos módszer áll mindenki rendelkezésére, egyik sem több vagy jobb a többinél, mindenkinek magának kell rátalálni a neki leginkább megfelel? módszerre, esetleg váltogatni ?ket.
ATHAME
A fekete markolatú boszorkányt?r. Más néven: Seax, Bolline. 5-6 inch hosszú, kétélu. Mágikus köröket jelölnek ki vele. A tulajdonos energiáját közvetíti, összpontosítja akaratát.
OLTÁR
ARISZTOTELÉSZI ELEMEK
Az oltáron elhelyezett szimbólumok:
Pentagramma vagy pentákulum
a Föld és a földies tulajdonságok szimbóluma: stabilitás, testi egészség, anyag, gyakorlati dolgok. Helyettesítheti egy tál só vagy föld.
- Végzetes és sajnos gyakori tévedés a pentagrammát sátánista jelképnek vélni. A wiccának semmi köze a sátánizmushoz, ez már csak azért is agyrém, mert a sátán a kereszténység fogalomkörébe tartozik, a wicca tanai pedig ennél jóval ?sibbek. A csúcsával felfelé fordított pentagramma az individuációt jelképezi. Ennek lefelé fordított változatát használják jelképül a sátánisták. A csúcs olyankor lefelé mutat, a sötét er?k felé - ez további magyarázatot nem igényel.

Cseng?
a Leveg? és légies tulajdonságok szimbóluma: kommunikáció, vitalitás, intellektus, megértés.
- Gyertya, mécses
a T?z és tüzes tulajdonságok szimbóluma: akarat, transzmutáció, életer?, hatalom
- Egy kehely víz
a Víz és vizes tulajdonságok szimbóluma: megtisztulás, regeneráció, érzelmek
- Kvarckristály
a Szellem (Spiritus) és tulajdonságainak szimbóluma: befejezés, tökéletesítés, összegzés, egyensúly, megvilágosodás, örökkévalóság
KEHELY
Más néven serleg, tál, üst. Áldozati edény.
KÖTÉL
Zsinór, cingulum, drótkötél. A boszorkánykör sugarának kimérésére, kötésekre.
FÜSTÖL?
A rituálék során.
ÁRNYAK KÖNYVE
BURIN
Kisebb, fehér markolatú rézt?r, növények begyujtéséhez és más célra, kivéve a mágikus szertartásokat, ahol az athame használatos. A gardneri irányzat tiltja az athame használatát bármilyen más célra a mágikus rituálén kívül.

PÁLCA vagy BOT
Mágikus célra.

WICCA KISLEXIKON



Ásványok Coven:
Esbat:
kisebb boszorkányünnepek, a hold fázisainak megfelel?en.. Ld. még: Sabbat, és mágikus kör.
Gyógynövények
Individuáció:
Kompenzáció:

Tudjuk, ha a lélek egyfajta alapszükségletét elfojtja, akkor az valamilyen módon kiegyensúlyozásra tör, a másik aspektus er?teljesebb hangsúlyozásával. Ez többnyire az álmok, fantáziák tanulmányozásával fejthet? meg. Például aki túlzottan az elmélet, a tudatosság felé fordul, azt könnyebben lephetik meg számára érthetetlen, megmagyarázhatatlan, misztikusnak t?n? képek, történések, jelent?ségteljes álmok.Ellenben aki túlzottan belefeledkezik az álmok világába, az el?tt "elhallgatnak" az álmok, semmitmondóvá válnak, így figyelmeztetve a lelket arra, hogy ideje lesz visszatérni az út közepére, közelíteni a tudatosság felé. Családoknál is megfigyelhet?: ahol az egyik szül? túl szigorú, általában a másik szül? túlzott engedékenységgel próbálja kompenzálni a megbomlott egyensúlyt, és viszont. - Ez a jelenség a természetben bárhol érvényesülhet.
Ley-vonalak:
Mágia:

Az elmúlt korok emberei együtt éltek a természettel, minden ízükkel követték annak ritmusát, érzékelték az örök körforgást. Az évszakok váltakozása szerint négy részre osztották az évet a két napéjegyenl?ség és a két napforduló szerint. ?seink hite szerint az évszakválasztó határnapok és a négy kozmikus fordulónap mágikus er?kkel bírtak, ezért e napokon els?sorban a b?séges termés érdekében áldozati szertartásokat mutattak be az isteneknek, rituális táncokkal ünnepeltek, változatos módokon teremtettek kapcsolatot a mágikus er?kkel, isteneikkel. Bizonyos pricípiumokhoz való h?ség, és az akarat bölcs irányítása a kívánt cél felé. Wicca-hit szerint a mágikus tett következménye háromszorosan száll vissza a "feladó" fejére, ezért igen körültekint?ek a mágia alkalmazásában. (Folyt. köv., egész oldalas)

Sabbat

A kerék


A nyolc legf?bb naptári ünnep minden kultúrában megtalálható, koroktól, földrajzi távolságoktól függetlenül. Érdekes és izgalmas kaland összehasonlítani ?ket.
A kelta ünnepek
(Vegyük figyelembe, hogy a kelták mindig napnyugtától napnyugtáig számítottak egy napot. Ezért ünnepeik is a megadott nap el?estéjén kezd?dtek.)
- Samhain - a kelta újév, az ?sök, az alvilági szellemek ünnepe (november elseje)
- Yule - a Napisten újjászületése (téli napforduló)
- Imbolc - a növekv? fény, megtisztulás ünnepe (február elseje)
- Ostara - az ébred? természet, a tavasz ünnepe (tavaszi napéjegyenl?ség)
- Beltane - virágbaborulás, lombok, szerelem, isteni nász ünnepe (május elseje)
- Litha, Midsummer - a Napisten és Földanya nászünnepe (nyári napforduló)
- Lugnasadh, Lammas - gabona, aratás, új kenyér (augusztus elseje)
- Mabon - betakarítás, szüret, a nagy nyári munkák befejezése fölötti elégedettség, harmónia, egyensúly (?szi napéjegyenl?ség)

Mindennapi Wicca


(Scott Cunningham: Él? Wicca)
Még ha nem is gyújtunk gyertyákat, nem húzunk varázsköröket, akkor is élhetünk Wicca-módon. Az életünk önmagában is az Istenn?nek és az Istenségnek szentelt rituálénak tekinthet?. Mégis sokaknak okoz nehézséget hétköznapi életük spirituális természetének felfedezése. Elkábulunk a szmogtól, felületes szórakozásainktól, társadalmi csapdákba esünk, otthoni életünkben és munkahelyünkön egyaránt, mélybe húznak a számlák és egyéb köznapi tényez?k, amíg csak föl nem tesszük a kérdést: vajon érzünk-e egyáltalán valamit spirituálisnak? A megoldás nem kifejezetten spirituális: lényege, hogy a pusztán fizikai er?kre és tárgyakra irányított fókuszt finoman áthelyezzük a mindenségben rejl?, lényegi, spirituális természetre. Így akár a mosogatás is spirituális élményforrássá válhat: a víz elemi erejének megtapasztalásával. A munkavégzés kiváló lehet?ség a többi ember energiájának átérzésére. Az udvar takarítása fontos leckéket tanít nekünk az évszakokról. A tanulás, iskolába járás remek gyakorlat tudatosságunk csiszolására, és ha a leckéket is spirituális szemszögb?l nézzük, megvilágosodáshoz is vezethetnek. A Wicca egyszersmind átsegíthet minket a nehéz id?szakokon. Hogy eljuthassunk és ihassunk a béke, harmónia forrásából, el?ször is meg kell értenünk, hogy a Wicca nem korlátozódik rituálékra, imára és mágiára. A Wicca nem csak vallás, a Wicca életmód. Ha mindennapi életünk részévé kívánjuk tenni a Wiccát, nincs más teend?nk, mint a Wicca-alapelvek gyakorlati alkalmazása. Az alábbi javaslatoktól esetleg teljesen eltér? értelmezéseid is lehetnek. Naponta legyen legalább öt perc "megszentelt id?d". Ebben az öt percben gondolj egyszeruen a Wicca-szerepben betöltött helyedre, életedre, vagy foglalkozz olyan valamivel, ami közvetlen vagy közvetett módon kapcsolatban áll a wiccával. Tégy minden nap felajánlást az Úrn?nek és az Úrnak. Reggeli, esti meditáció Reggeli, esti ima vagy hálaadás Wicca témájú kézmuves munka Klasszikus vagy kortárs pogány zenehallgatás Növényápolás, - ültetés, kertészkedés Önkéntes felajánlás Kikapcsolódás Naplóírás Wicca-fejl?désedr?l Kapcsolatteremtés hasonló szellemuekkel Meditáció, ráhangolódás kövekkel Új rituálék írása Új divinációs módszerek kikísérletezése Varázsfüvek gyujtése Kert, parklátogatás Kommunikáció állatokkal Pogány tündérmesék olvasása, hallgatása, mesélése gyermekeidnek Az ÁRNYAK KÖNYVE alapján e listát b?vítheted, átértelmezheted magad - és mások - számára. Miközben észreveszed, hogy a Wicca egyre jobban áthatja mindennapi életed, úgy aktivizálódik egyre több er?d a megszentelt id?dben.

A wicca törvénye



A wicca törvényt hallgasd most, Hit és Szeretet hajtson.Élj és mást is élni hagyj, Szépen végy és szépen adj.Varázskört írj háromszor, A rontást így tartod távol.Varázsigét ha mondanál, Versbe szedve jobban jársz.Lágy tekintet, érintés, kevés szó, és figyelés.Növo holdnál tisztuljál, Rúnáiddal daloljál.Fogyó holdnál körbejárj, Fosztó rúnát daloljál.Ha az Úrno új holdja jo, Kézcsókokkal köszöntsd ot.
Ha a hold a csúcsra ül, Szíved vágya teljesül.Északról fú eros szél, Zárd az ajtót, pihenjél.Délrol jo most lágy szello, Szerelem csókja érkezo.Feltámad a nyugati szél, Kísértethad tánca kél.Ha a szél keletrol fúj, Ünnepet várj, közel az új.Kilenc hasábot tuzre tégy, Gyorsan ég és lassan ég.Úrnonk fája bodza, hát El ne égesd, átok vár.Ha a kerék megindul, Beltane-éjen tüzet gyújts.Ha a kerék elérte Yule-t, Köszöntsd tuzzel Egyszarvút. Ápolj növényt, bokrot, fát, Fogadd Úrnonk áldását.Hol hullámzó vizet látsz, Dobj egy követ, igaz vár.Hol rád igaz szükség vár, Kapzsiságra ne hajts már,Bolonddal ne törodjél, Barátjának néznek még.Boldog ki jo, boldog ki megy, Arcod pirul, melegítsd szíved.Hármas-törvényt észben tarts, Három rosszat jó követ majd.Kinek a rosszból elég már, Kék csillag fénylik homlokán.Légy mindig hu szereto, Szeretod mindig visszajo.Nyolc szóval teljes az Intelem: Sehol ne árts, s úgy tégy, mint szeretsz.

Miért szeretem? (wicca hitvallás)



- nincs dogma nincs fennhatóság nincsenek vallási vezet?k
- nyitott toleráns minden más szellemi irányzattal
- nincs térít? szándéka nem tartja saját hitét egyedül igaz és üdvözít? hitnek
- nincsenek parancsolatai, szabályai - a wicca vezére "bens?b?l vezérel" egyetlen, legf?bb erkölcsi szabálya: "Tégy,amit akarsz, úgy, hogy ne árts senkinek".
- a két nem tökéletes egyenrangúsága Földanya él?lény, szeretjük, tiszteljük, vigyázunk rá, kíméljük temploma a természet legf?bb tevékenysége a gyógyítás (egyedi és globális) minden a természet része - tehát önmagában véve nincs "jó" és "rossz". Mágia is csak egyféle van: kérdés, kinek a kezébe kerül, hogyan alkalmazod, milyen célra.
- a wicca nem él a mágiával pusztító célra, mert hite szerint minden elkövetett tettünk háromszorosan száll vissza a fejünkre. célja az ?si er? újbóli birtokba vétele, az ?si tudás újraélesztése és alkalmazása.
Források: a mix az interneten található elektronikus adatok alapján lett összeválogatva

 További tanulmányok :

 



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 17
Tegnapi: 22
Heti: 94
Havi: 642
Össz.: 102 752

Látogatottság növelés
Oldal: tanulmányok
Kozmosz 2000 vegzet asztrologia ezoterika - © 2008 - 2024 - vegzet.hupont.hu

A weblap a HuPont.hu weblapszerkesztő használatával született. Tessék, itt egy weblapszerkesztő.

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »